vrijdag 2 augustus 2019

Goed mis

Wat een mooie avond vol muziek in het waanzinnig prachtige Toscaanse landschap moest worden, liep uit op een rampzalig én knotsgezellig modderig feestje. Op de parkeerplaats.
Vakantieverhalen 2019 (1)

Door het beslagen raam van onze
wel pech hebben, denk ik. Ik verleg mijn blik verder het weiland in, dat die dag tot parkeerplaats is gebombardeerd. Waar staat onze auto ook alweer? Turend tussen de rijen auto’s zie ik veel mensen druk in de weer. Ze lijken in rep en roer.

Langzaam dringt tot me door dat er wat aan de hand is. Dat er zelfs iets goed mis is. Ik zie overal auto’s die weg willen rijden, maar geen centimeter voor- of achteruit komen. Ik zie overal mensen, die wanhopig auto’s aanduwen, zonder resultaat. Het veld is door de stortbuien van de afgelopen uren veranderd in één grote modderpoel.

Man en ik stappen de pendelbus uit en gaan op zoek naar onze auto. Bij elke stap glibberen en glijden we verder weg in het kletsnatte veld. We zakken op onze keurige schoenen tot onze enkels in de blubber. Hoe komen we hier ooit weg? Dit kan nog wel eens een lange avond worden.

Wordt vervolgd ... (klik hieronder op 'nieuwere posts' voor deel 2.

Enkele maanden geleden las Man een tweet van Andrea Bocelli met de aankondiging van een tweede concert deze zomer in het Teatro del Silenzio, in hartje Toscane. Deze prachtige plek ontdekten wij tijdens onze zomervakantie in 2015. Het ‘stiltetheater’ vind je in Lajatico, het geboortedorp van Andrea Bocelli, gelegen in het uitgestrekte Toscaanse landschap. Ik was toen al diep onder de indruk van deze plek en vooral van de oorverdovende stilte. Slechts eenmaal per jaar mag de stilte doorbroken worden door Andrea Bocelli and friends. Man en ik fantaseren sinds die tijd hoe fantastisch het zou zijn om eens zo’n concert mee te mogen maken. Die wens ging op ons lijstje.

Dit jaar viel het concert net te ver vóór onze reeds geplande vakantie. Maar omdat het zeer snel was uitverkocht, werd - eenmalig - een tweede concert gepland. Op 27 juli. Die datum kwam voor ons ook te vroeg, maar slechts een paar dagen. We zochten een camping in de buurt van Lajatico en besloten onze vakantie gewoon even aan de voorkant op te rekken. We zouden sowieso die kant op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten