dinsdag 10 januari 2023

Zilveren jubileum

Ik ben 25 jaar in dienst bij Deltion. Vijfentwintig jaar! Als ik mezelf dat hoor zeggen, denk ik: nee toch, hoe dan? Vijfentwintig jaar in dienst bij dezelfde werkgever, da’s toch niet meer van deze tijd? Na zes, zeven of hooguit acht jaar gaan de meesten toch op zoek naar iets anders, iets nieuws. Door naar een volgende job. Ik niet. 

Ik ben blijven zitten. En eerlijk gezegd om precies die reden waarom een ander juist vertrekt. Ik ga ook steeds op zoek naar iets anders, iets nieuws. Ik zoek, kijk om me heen en vind. Binnen Deltion. Steeds weer zie ik kansen en krijg ik kansen. En die pak ik met beide handen aan. De mogelijkheden die Deltion mij biedt, sluiten steeds beter aan bij wat ik leuk vind, wat ik goed kan én waar ik energie van krijg. Dan ga je toch niet weg? 

Mijn Deltion-carrière begon bij het Hanze College aan de Hengeveldweg op de afdeling financiën. Prima baan en vooral een warm nest collega’s. Na tien jaar vond ik het mooi geweest. Ik wilde secretaresse worden en solliciteerde naar de functie van directiesecretaresse bij het ICT-lyceum. Na een aantal mooie jaren op die plek werd ik managementassistent van de directeur Bedrijfsvoering. Hij werd na enige tijd lid van college van bestuur en ik kreeg de mogelijkheid om door te groeien naar bestuurssecretaresse. 

Inmiddels werk ik alweer zo’n tien jaar bij de dienst HRD, nu ‘Mens & Organisatie’. Hier heb ik met heel veel plezier aan verschillende uitdagende projecten gewerkt, te veel om op te noemen. Al doende ontstond mijn huidige werk voor de Deltion Academie: kerntalentenanalyses, trainingen creatief schrijven en notuleren, en jij@Deltion. Machtig mooi werk. 

Waarom weggaan als je het goed, of zelfs steeds beter, hebt? Tot op de dag van vandaag ben ik een heel tevreden Deltionner. En mijn eigen bedrijf? Taal & talent ben ik een jaar geleden gestart om met het werk dat ik nu zo graag doe ook mensen buiten Deltion blij te maken. Voor mij een perfecte combinatie. En die kan wat mij betreft nog jaren mee. Ik ga voor goud.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten