dinsdag 28 juli 2020

Als er niets te schrijven valt

Wat nou als er helemaal niets buitengewoons gebeurt? Tijdens de tweedaagse reis naar onze bestemming aan de Cote d’Azur vraag ik me vertwijfeld af waarover ik toch eens schrijven zal. 
Vakantieverhalen 2020 (1)

Ik verheug mij op een heel relaxte vakantie en zit niet te wachten op Grote Gebeurtenissen. Wel op leuke natuurlijk, maar hoe gewoontjes worden mijn schrijfsels dan? Een beetje spanning en stress maken de verhalen vaak toch net even smeuïger. 

Grote Gebeurtenissen, zoals ons Bocelli-avontuur van vorig jaar, verwacht ik niet. Er staan geen uitzonderlijke concerten op uitdagende locaties met van te voren niet te bedenken gevolgen op het programma. Wat wel? Luieren op de camping. Tripjes naar Saint Tropez, Monaco en Nice. Dobberen in Baie de Pampelonne. En plonzen in het zwembad van de camping. Franse rosé drinken en baguettes en croissantjes eten. Stapels boeken en tijdschriften lezen. En ‘s morgens vroeg door het mulle zand zweterige kilometers hardlopen. Om daarna weer geheel tevreden te kunnen luieren bij de caravan. Met die stapels boeken en ach vooruit, nog een croissant. Niet echt iets om smeuïg over naar huis te schrijven. 

We zullen zien.

 

Prima overnachtingsplek - camping Koawa Le Bontemps


Geen opmerkingen:

Een reactie posten