maandag 26 december 2022

Kerstvakantieblog ✨ Ik kan niet kiezen

Ik vind alles leuk. Of nou ja, veel leuk. Zo postte ik gisteren op Instagram een foto van onze magisch gedekte kersttafel. Ik neus graag rond op het account van @styleyourtable. Haar creatief gedekte tafels nodigen altijd uit om zó aan te schuiven voor een feestelijk ontbijt of, zoals nu, het kerstdiner. Ik liet me door haar inspireren voor de aankleding van mijn eigen kerstdis en dacht: hups even een fotootje op Instagram plaatsen. 




Dat denk ik wel vaker: hups even een foto op Instagram zetten. En dat kan van alles zijn. Gisteren m’n kersttafel, vorige week plaatjes van met ijsrijp omrande herfstbladeren. Dan weer een oranjeroze ochtendlucht tijdens het hardlopen of mistige mystieke slootjes tijdens een ommetje. Dat alles afgewisseld met vakantiekiekjes, concertfragmenten van Italiaanse grootheden of etentjes bij de Bocelli’s. Kortom, mijn feed is een behoorlijk bij mekaar geraapt zooitje. 

Soms - eigenlijk meestal - kan ik niet kiezen en druk ik meerdere foto’s in een collage. En met groot gemak vlieg ik van plaatjes van mijn Lego-typemachine naar een roadtrip met ons automobieltje. Daar wordt je feed niet fraaier van. 

Ik hanteer geen thema en houd al helemaal geen rekening met een afgestemd kleurenpalet. Met bewondering geniet ik dan ook van de feed van @styleyourtable, die ziet er altijd prachtig uit. En er zijn er meer. Neem maar eens een kijkje bij bijvoorbeeld @wonen.no.17@huisjevierrr en @saskiaboelsums. Stuk voor stuk mooi op elkaar afgestemde feeds. 

Even was er een periode waarin het ook met mijn feed ‘goed’ leek te komen. Ik ontdekte het handwriten en creëerde tijdens de lockdowns geinige tekeningen met fraai gekrulde letters. Die schepsels deelde ik vervolgens op Instagram en zowaar verscheen daar een alleraardigste gestylde feed. Maar ja, na corona mocht ik de nóg leukere dingen weer doen en verdwenen mijn kalligrafiekunsten wat naar de achtergrond. 

Ik zou natuurlijk allemaal verschillende accounts kunnen openen, zodat ik al mijn liefhebberijen heel gestructureerd op thema en kleur kan plaatsen. Allemaal van die mooie, retestrakke feeds. Maar dan heb ik natuurlijk geen tijd meer over om al die leuke dingen te beleven. Misschien kan ik voor mijn feed beter een overkoepelend thema bedenken. Een gemene deler in de ogenschijnlijke chaos. Niet zo moeilijk natuurlijk: dat ben ik. Gewoon ik. Zij, die niet kan kiezen.

2 opmerkingen:

  1. Dag Zij die niet kan kiezen. 🤗 misschien heb je een subpersoonlijkheid die nooit hoeft te kiezen. Ik gun je een leven zonder keuzestress en dus veel plezier met al die dingen die (heel) leuk zijn. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind alles leuk, euh...veel leuk. Hahaha. Klasse!!

    BeantwoordenVerwijderen