woensdag 5 februari 2014

De magie van het huishouden

Geheel in de ban van Imbolc snorde ik De magie van het huishouden uit mijn boekenkast op. Ik viste dit boek ooit uit een voordeelbak bij de Makro, toch enigszins getriggerd door de titel. Dit leek me een mooi moment het ook echt eens te lezen. Als ik toch ook maar een klein beetje magie zou kunnen toepassen in het huishouden, worden het eeuwig terugkerende gesop en gepoets en gestrijk en gedoe dan echt iets minder vervelend? Als ik schrijfster Yoeke Nagel mag geloven wel. Yoeke neemt alle huishoudelijke klussen die je maar kunt bedenken met je door. Leer de kunst om de afwas te gebruiken om je frustraties van de dag los te laten en weer met een schone lei te beginnen. Of schakel door te stofzuigen je bewustzijn op een andere manier in. Ontdek je verborgen blokkades door boodschappen te doen en voeg een drupje vertrouwen of gezelligheid toe aan je sopje. En niet te vergeten: geef je stofzuiger een naam. Helpt echt. Wie de kunst verstaat om magie te gebruiken haalt het beste uit vervelende rotklussen en uit zichzelf. Yoeke geeft veel oefeningen en tips om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Een leuke inspiratiebron voor iedereen die het huishouden wenst op te leuken. Maar op een of andere manier word ik er nog steeds niet heel vrolijk van. Blijven oefenen dan maar. Het houdt toch nooit op, dat huishouden.

1 opmerking:

  1. Nou, ja. Het zal nooit leuk worden,toch! Maar bijhouden is het beste en ondertussen maar aan leukere dingen denken. Veel sterkte met het poetsen,

    BeantwoordenVerwijderen