woensdag 19 maart 2014

Lichter leven

In één ruk las ik dit boek uit. Meer dan een paar uurtjes had ik er niet voor nodig, wat een leuk boek! Eigenlijk zat ik midden in het boek Running Boeddha van Sakyong Mipham, over de combinatie van hardlopen en mediteren. Maar daarin ben ik blijven steken. De titel en de recensies van Running Boeddha maakten mij vooraf erg nieuwsgierig. Want hoe zou ik twee van mijn meest favoriete bezigheden kunnen laten samensmelten? Maar de inhoud bleek zwaar en moeilijk door te komen. Vandaar mijn uitstapje naar het lonkende Lichter leven, geschreven door Fidessa Docters van Leeuwen en Kirstin Hanssen. Vlot geschreven, met humor en enige zelfspot en dan ook nog inhoudelijk sterk. Een lightstyle inspiratieboek, zoals de ondertitel belooft. En die belofte wordt ingelost. In zeven overzichtelijke hoofdstukken delen Fidessa en Kirstin hun visie op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel gebied aan de hand van persoonlijke ervaringen en alledaagse voorbeelden. Hoe herkenbaar! Per hoofdstuk krijg je een aantal inzichten, tips en krachtspreuken. Maar ook twintigsecondenmeditaties, voedingsadvies en yoga- en onspanningsoefeningen. Het levert bij mij veel ‘oh ja’s’ op en gedachtes als ‘ja maar dat weet ik al’. Maar wat goed om te lezen. Het schept weer even overzicht en duidelijkheid in de wirwar van gedachtes en de dames weten je aan te zetten tot mindfulness gedrag in je eigen dagelijks leven. Een inspirerend pareltje tussen de al bestaande stapel zelfhulpboeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten