zondag 9 augustus 2015

De kunst van het vakantievieren

In mijn hangmat op camping Montescudaio in Italië begin ik in het eerste boek van mijn zomervakantieboekenleeslijst. De kunst van het vakantievieren staat boordevol tips om de voorpret te vergroten en je vakantiegevoel te versterken. Ook geeft auteur Jessica de Bloom advies om vakantiestress te voorkomen en het fijne vakantiegevoel langer vast te houden.
Ik ontving dit boek na afloop van een themadag op mijn werk over loslaten. Deze dag vond plaats vlak voor de zomervakantie en was bedoeld om je te voeden met ideeën over ontspanning, loslaten en schakelen. Hoe laat je met een ontspannen gevoel je werk los en hoe zorg je voor een soepele overgang van werk naar vakantie? Een leerzame dag met workshops en mindfulness. En als cadeautje dus dit boek!
Jessica de Bloom deed voor haar studie arbeids- en organisatiepsychologie onderzoek naar vakantiegedrag en op basis daarvan deelt ze behalve tips ook interessante wetenschappelijke inzichten en leuke wetenswaardigheden. Vakantievieren is een kunst. En die versta ik prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten