woensdag 12 april 2017

Klaar voor de start

Op naar de Zwolse Halve Marathon 2017 #18

Aanstaande zaterdag staat de 10 Mijl van Zwolle-Zuid op het programma. Ik heb het qua trainingen gehaald! Afgelopen zondag heb ik 16,1 kilometer gelopen en nog enigszins lekker ook. Deze week loop ik nog slechts een hersteltraining van hooguit 5 kilometer en dan ben ik er helemaal klaar voor. Wie had dat gedacht eind januari? Ikzelf even niet. En mocht het om een of andere reden aanstaande zaterdag niet lukken of niet lekker gaan, dan weet ik in elk geval dat ik het wel kan. En ook nog in een tijd waarmee ik zelf heel tevreden ben. Zaterdag probeer ik de eindtijd zoveel mogelijk los te laten. Mijn enige doel is de 10 Mijl uitlopen, al is het op mijn tandvlees. De kunst is vooral om niet te hard van stapel te lopen en zeker in het begin goed mijn eigen tempo (pace) aan te houden. Me niet te laten opjutten door al die lopers die me inhalen. Die laat ik lekker gaan, rennen maar. Ik ben klaar voor de start.

1 opmerking: