zondag 4 juni 2017

Interview en opnames voor RTV Oost

Op naar de Zwolse Halve Marathon 2017 #23

Joggend begeef ik mij naar het begin van de dijk. De dijk richting Hasselt, een van mijn vaste hardlooproutes, het lijkt mij een mooie plek om een training te filmen. Het is prachtig weer en al best warm, het zonnetje schijnt volop en de lucht is strakblauw. Esther Rikken en cameraman Gerard wachten me op. Het draaien kan beginnen!

Eerder die ochtend ijsbeer ik door de kamer, wachtend op wat komen gaat. Esther heeft mij een aantal vragen doorgegeven en ik herhaal eindeloos in mijn hoofd wat ik zoal wil antwoorden. Als ik maar niet te veel ratel. En vergeet ik niet de helft van mijn verhaal? Het is duidelijk, ik verkeer in een behoorlijke staat van zenuwachtigheid. Even na tienen rijdt-ie voor, een auto van RTV Oost. Ze komen mij filmen en interviewen als een van de ‘toppers’ die tijdens de Zwolse Halve Marathon op 10 juni live wordt gevolgd voor de uitzending van RTV Oost.

Na een kop koffie gaan we op pad voor het filmen van m’n training. Het interview volgt later. Doorgewinterd als ze zijn, voelen Esther en Gerard natuurlijk haarfijn aan dat ik nerveus ben. Een goede zet. Gerard filmt mijn rek- en strekoefeningen, het lopen over de Twistvlietbrug en het lopen langs het water. Over de dijk, voorbij de Mastenbroekerbrug en bij het poeltje trap op, trap af. Achter de auto aan, naast de auto en weer terug, dijk af, dijk op. Meelopen met dat ene bootje dat net voorbij vaart, meelopen met die trekker in de verte op het land. Alleen die prachtige omgeving al moet mooie beelden opleveren. Wat is dit leuk! Ik ontspan langzamerhand en geniet van de opnames. Gerard en Esther zijn heel relaxed en nemen alle tijd. Voor mijn gevoel heeft Gerard wel materiaal voor een film van een half uur. Ik ren wat af en het interview moet nog komen. Voordeel daarvan is dat ik een stuk ontspannener ben dan voordat we begonnen met filmen. Nadeel is dat ik er natuurlijk niet zo heel florissant meer uitzie, vind ik zelf. Het interview verloopt op wat gestotter en gesputter na voorspoedig. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het filmpje eruit gaat zien! Maar ik mag nog geen opnames terugkijken van Gerard en Esther, en terecht. Ik zou natuurlijk van alles van mezelf vinden. Geduld dus, binnenkort komt het filmpje online op de website van RTV Oost. Esther en Gerard, bedankt voor deze superleuke ochtend!

Foto's: Esther Rikken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten