vrijdag 26 mei 2017

RTV Oost op de lijn

Op naar de Zwolse Halve Marathon 2017 #22

Afgelopen weekend loop ik mijn duurloop mét ibu en dat gaat prima. De eerste helft van de 18 kilometer gaat beter dan de tweede helft, maar al met al ben ik tevreden. Rest mij nog ‘slechts’ anderhalve week voor de Zwolse Halve Marathon een lange duurloop van 21 kilometer te doen als voorbereiding op de grote dag. Verder houd ik het op korte loopjes tussendoor en hier en daar wat vogeltjes kijken. Ondertussen kneed mijn fysio vrolijk maar pittig verder.

Dan krijg ik via Twitter een verzoek van Esther Rikken naar aanleiding van mijn laatste blog. “Mag ik je bellen?” Natuurlijk mag dat! Google wijst uit dat Esther Rikken presentatrice van RTV Oost is. Direct schiet er van alles door me heen. Wat zou ze mij willen vragen? Ik weet dat zij voor RTV Oost de voorgaande jaren live verslag deed van de Zwolse Halve Marathon en dat ze dan steeds een stukje meeloopt met enkele deelnemers. Ook worden een paar mensen gevolgd gedurende het live-programma. Het zal toch niet …? Even later is alles duidelijk. Dit is inderdaad precies wél waar het om gaat! RTV Oost zoekt drie of vier ‘toppers’ of ‘helden’ om te volgen voor, tijdens en kort na de halve marathon van Zwolle. Asjemenou. Een beetje beduusd ben ik wel. Ook heel giebelig. Zal ik het wel of niet doen? Collega’s joelen en lachen en grinniken, zij zien het wel zitten. Man vindt het ook geweldig. Gewoon doen! Ik wik en weeg nog even, maar eigenlijk weet ik het ook al wel. Hoe leuk is dit? Gevonden door mijn blog en bericht op Twitter. Wat wil ik nog meer? Superleuk.

Wat is precies de bedoeling? Esther en cameraman komen mij thuis opzoeken voor een interview. Vervolgens filmen ze een stukje training bij mij in de straat of buurt. Op de dag van de ZHM zelf word ik gevolgd en is het mogelijk dat Esther gezellig een stukje met me meerent. Nu ben ik tijdens het hardlopen meestal niet heel vrolijk of leuk aanspreekbaar, maar ik ga mijn uiterste best doen. En lachen, ik moet vooral blijven lachen. Bij de finish word ik dan vervolgens leuk opgewacht en kort geïnterviewd. Nu maar hopen dat ik in juichstemming over de streep kom en nog een fatsoenlijk woord kan uitbrengen. We gaan ervoor. Volgende week is de opname thuis; Esther en cameraman zijn welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten