woensdag 24 december 2014

Cadeautje

Woensdagmiddag, een week voor kerst. Ik ga even gauw naar de stad. In de Xenos-folder heb ik van die geinige pannetjes gespot, waarin je zo leuk soep, stoofpotjes en lekkere toetjes kunt serveren. Een aanwinst voor de kerstdis. De missie slaagt en met vier mooie zwarte exemplaren loop ik tevreden de winkel uit. Voor een paar kerstkaarten loop ik nog even bij Waanders binnen. Nietsvermoedend betreed ik het heiligdom. Waanders In de Broeren is de mooiste boekenkerk van Nederland, mag ik toch wel zeggen. Zelfs als je niets hoeft te kopen, is het altijd fijn om er even binnen te stappen. Het is een waar feestje om rond te kijken, rustig te neuzen en de sfeer te snuiven. Vandaag ben ik niet bepaald de enige, het is bomvol met mensen. Nieuwsgierig wurm ik mij door de massa. En ineens ben ik onderdeel van prachtig orgelspel en val ik midden in een heus kerstconcert. En niet zomaar eentje, maar toevallig wel mooi Händels Halleluja, uit de Messiah, wel te verstaan. Met open mond baan ik me een weg dieper de kathedraal in. Overal om me heen klinkt het Halleluja. Links, rechts, voor en achter. Maar ook van boven! Halleluja! Overal om me heen staan zangers en zangeressen opgesteld, die uit het niets – zo lijkt het – het Halleluja lijken te zingen. Kippenvel van top tot teen. Daar sta ik dan, met mijn Xenos-tasje. Te midden van een waanzinnig mooie flashmob, uitgevoerd door leden van The Los Angeles Episcopal Chorale Society, Euphonia en de Nieuwe Ster onder leiding van Wolfried Kaper. Waar kwam ik ook al weer voor? Nog altijd zwaar onder de indruk ga ik op zoek naar kerstkaarten. Wat een mooi cadeautje valt mij ten deel. Zomaar, op een gewone woensdagmiddag voor kerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten