woensdag 14 oktober 2015

Nico en het vriendelijkste kassameisje - deel 1

Donderdagavond is boodschappenavond. Hét moment waarop Man en ik boodschappen doen voor de week die komen gaat. Samen stellen we eerst het eetplan op en werken dit vervolgens uit tot een boodschappenlijst. Man beschouwt deze wekelijkse gang naar de supermarkt als een heus uitje. Ikzelf zie het meer als een noodzakelijk gebeuren, maar gezellig is het wel. Ook doet het aanwezige personeel erg zijn best het ons naar de zin te maken. Neem nu Nico. Nico is Chef Groente en Fruit en lijkt ons iedere week wel op te wachten. Hij begroet ons hartelijk en begint steevast een praatje. Heel gezellig hoor. Maar even anoniem en vooral snel boodschappen doen is er dus niet meer bij. Meestal loopt Man bij binnenkomst direct door naar de legeflessenautomaat en start ik bij de groente-afdeling met het afwerken van onze lijst. Nico heeft Man nu net gemist en ziet mij alleen tussen de groenteschappen door schuifelen. Hij komt naar me toe en vraagt of Man ziek is. Of misschien geen zin heeft. Of het allemaal aan mij alleen overlaat vandaag. Ik stel Nico gerust en wijs naar Man, die met het legeflessenbonnetje aan komt lopen. De heren gaan uitvoerig in gesprek. Over de aanstaande verbouwing. Onze Appie gaat binnenkort op de schop. Een drastische verbouwing, de winkel gaat bijna twee weken dicht. Nico vertelt er uitgebreid over en voor we het weten staan we met z’n drieën achter de coulissen van onze grootgrutter. Daar achter die klapdeuren, waarvandaan altijd zware rolcontainers vol voorraad de winkel binnendenderen, blijken enorm grote ruimtes schuil te gaan. Al die ruimte is voor de voorraad echt overbodig. Nico vertelt dat die ruimtes straks dan ook bij het winkeloppervlak worden getrokken. De rondleiding reikt tot achter in de koelcellen, Nico loodst ons door de hele tent heen. Man en ik kijken elkaar aan en schieten in de lach. Leuk om te zien, maar zullen we nu weer verder met boodschappen doen? Met moeite maken we ons van Nico los. We danken hem hartelijk voor dit inkijkje achter de schermen en wensen hem een goede week. Op naar de kassa. Waar is onze favoriete kassière?

1 opmerking:

  1. Tja Caroline, dat mis ik allemaal bij mijn pick-up-point waar ik binnen 3 minuten weer weg ben...Rob

    BeantwoordenVerwijderen