donderdag 2 februari 2017

Geduld

Op naar de Zwolse Halve Marathon 2017 #3

Het lijkt mee te vallen met mijn kuit, de pijn neemt af. Alleen het traplopen naar beneden doet zeer en de pas versnellen, het afzetten, is nog gevoelig. Ik hoop zo dat het geen vier tot zes weken gaat duren, zoals alle onheilspellende berichten op internet over scheuren en zweepslagen in de kuit zeggen. Als je niet mag hardlopen, wil je zo ontzettend graag wél hardlopen. Ik kan echt niet wachten tot ik weer kan en mag. Geduld is het grote toverwoord. Maar het is net alsof je helemaal dichtslibt als je niet hardloopt. Dikke onzin natuurlijk, maar het voelt niet fijn.

De fysio wisselt de roze tape voor een groene variant. De tape ondersteunt wel wat, het gewone lopen gaat makkelijker. Ze begrijpt mijn ongeduld maar laat toch nog even terloops die ‘vier-tot-zes-weken’ vallen. Dat heb ik gewoon maar niet gehoord. Ik hoop dat ik in de helft van die tijd, of minder nog, weer startklaar ben voor een mooi lopie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten