dinsdag 11 september 2018

We lopen gewoon door

Hardlopen tijdens de vakantie, waarom niet? Man en ik lopen gewoon door, het liefst twee of drie keer in de week.
Vakantieverhalen (8)

Het klinkt natuurlijk wel fanatiek en dat is het misschien ook, maar het hardlopen geeft mij, zeker na afloop, zo’n heerlijk gevoel: die douche is tien keer lekkerder dan normaal en het is goed rusten en luieren als je weet dat je je eerder die dag al in het zweet hebt gewerkt. Je voelt je fit en zo fris als een hoentje en dat lui-zijn heb je dik verdiend.
Omdat de temperatuur in Italië snel oploopt, is het verstandig en het lekkerste om ‘s morgensvroeg te lopen. Ja, dan moet je dus vroeg je bed uit, in de vakantie nota bene. Ik doe het graag. Ik vind het hartstikke leuk om de nabije omgeving van m’n vakantieadres hardlopend te verkennen en te genieten van die serene stilte in de vroege ochtend. Langzaam ontwaakt de mensheid en de opkomende zon zet de lucht in de mooiste kleuren.

Vlak voor de vakantie krijg ik een mailing van de Hartstichting met informatie over een nieuwe app, de wereldwijde wandel- en hardloopapp Imagine Run. Je bepaalt zelf de afstand die je wilt lopen en de app geeft je vervolgens via gps drie mogelijke looproutes, te beginnen bij het punt waar je je op dat moment bevindt. Hoe handig is dat?
Zo ontdekken Man en ik vlak bij de camping in Italië een immens groot park, waar je veel mooie meters kunt maken. We zijn daar dan ook niet de enigen. En tijdens onze laatste vakantieweek in het Zillertal in Oostenrijk krijg ik van mijn nieuwe app een prachtig stuk langs de rivier in het dal voorgeschoteld met op de terugweg een route door het pittoreske dorp, inclusief bijbehorende hoogteverschillen. Pittig, maar supermooi. En mede omdat de temperatuur in Oostenrijk hardlooptechnisch wat fijner is dan in Italië, kom ik dubbelblij en vol energie terug op de camping. Douchen, bikini aan en rusten maar.

De app Imagine Run vind je in de App Store (iPhone) en is gratis te downloaden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten